vårslask

 

Nu kommer den !!  Snön smälter och fåglarna anländer i stora flockar.  Så mycket sång, trumpetande och ropande överallt runt gården.  Hoppingivande !

Stor flock med Bofinkspojkar uppskattar min utfodring.  Vi väntar på flickorna.

Självklart så är dom vintertrogna gästerna också välkomna.

MEN….blöt djup snö.  Svårt att ta sig fram både i skogen och på gården för mig och hundarna.  Dom vilda djuren klarar det betydligt elegantare.

Nu ska jag sätta mig en stund med deklarationen….. Ingen favoritsysselsättning !

En tanke på “vårslask”

  1. Karin! Det hörs att du njuter! Nej jag menar inte deklarationen, utan allt du ser så klart!
    Här är snön borta men isen ligger tjock.
    Koltrasten har kommit över den hesa sågen och börjar låta så där ljuvligt igen! Walter är här i dag å lite bekymrad över maskarna som börjat nosa på friska luften eftersom det regnar idag. Kramar kickan

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.